FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina


     ο Σμηναγός (Ι) Γιώργος ΑνδρουλάκηςΟ Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης, είναι ο Επικεφαλής της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "ΖΕΥΣ" και Ιπτάμενος του Προγράμματος Επίδειξης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Χάρακα Ηρακλείου.

     Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997. Το 2002, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/335 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7E Corsair ΙΙ, ενώ το 2004 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 2000 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1500 είναι σε αεροσκάφη F-16.

      Το FlightSimmer.GR είναι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσει τη συνέντευξη του Σμηναγού Ανδρουλάκη, καθώς και πλούσιο υλικό από τη δράση της F16 Demo Team "ΖΕΥΣ".

 

 

     Ευχαριστούμε θερμά το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για την παραχώρηση της συνέντευξης, αλλά και του πλούσιου οπτικοακουστικού υλικού που εμφανίζονται στο FlightSimmer.GR και προέρχεται από την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας http://www.haf.gr 
     Ευχαριστούμε επίσης και την Crazy Plane Visual Productions για την παραχώρηση σκηνών που παρουσιάζονται στο video - αφιέρωμα εντός της συνέντευξης.

 

Για το FlightSimmer.GR
 
Παναγιώτης Νάστος 
Γιάννης Ευαγγελινός

 


     ο Σμηναγός (Ι) Γιώργος ΑνδρουλάκηςΟ Σμηναγός (Ι) Γεώργιος Ανδρουλάκης, είναι ο Επικεφαλής της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους F-16 "ΖΕΥΣ" και Ιπτάμενος του Προγράμματος Επίδειξης. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Χάρακα Ηρακλείου.

     Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997. Το 2002, τοποθετήθηκε στην 116ΠΜ/335 Μοίρα σε αεροσκάφη Α-7E Corsair ΙΙ, ενώ το 2004 τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΣΜΕΤ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 2000 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1500 είναι σε αεροσκάφη F-16.

      Το FlightSimmer.GR είναι στην ευχάριστη θέση να σας παρουσιάσει τη συνέντευξη του Σμηναγού Ανδρουλάκη, καθώς και πλούσιο υλικό από τη δράση της F16 Demo Team "ΖΕΥΣ".

 

 

     Ευχαριστούμε θερμά το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για την παραχώρηση της συνέντευξης, αλλά και του πλούσιου οπτικοακουστικού υλικού που εμφανίζονται στο FlightSimmer.GR και προέρχεται από την επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας http://www.haf.gr 
     Ευχαριστούμε επίσης και την Crazy Plane Visual Productions για την παραχώρηση σκηνών που παρουσιάζονται στο video - αφιέρωμα εντός της συνέντευξης.

 

Για το FlightSimmer.GR
 
Παναγιώτης Νάστος 
Γιάννης Ευαγγελινός

 

Η Συνέντευξη

 

 

  • F16 Demo Team ΖΕΥΣΓιώργο, Θα θέλαμε να μας πεις αρχικά λίγα λόγια για την F16 Demo Team και το έργο της. Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τη δημιουργία της και ποιοι είναι οι στόχοι της;

     Η ιδέα για τη δημιουργία demo team υπήρχε αρκετά χρόνια πριν, σαν συνέχεια των πασίγνωστων Ελληνικών Ακροβατικών Σμηνών του παρελθόντος, όμως μετά τον "Αρχάγγελο" του 2005 άρχισε να ωριμάζει και τελικά να μετατρέπεται σε πράξη πέντε χρόνια αργότερα, όταν τον Ιανουάριο του 2010 ήρθε στην αεροπορική βάση Σούδας το demo team Viper West της USAF.

     Οι στόχοι της ομάδας είναι να ενισχύσει το ηθικό των Ελλήνων, υπηρετούντων στις ένοπλες δυνάμεις και μη, αλλά και να αναδείξει τις ικανότητες, τον επαγγελματισμό και την ισχύ των στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας και των μέσων της αντίστοιχα, στο εσωτερικό αλλά κυρίως στο εξωτερικό.

  • F16 B52+Πες μας λίγα λόγια για το F16 και αν έχει κάποιο ειδικό εξοπλισμό για να μπορεί να κάνει αυτούς τους εκπληκτικούς ελιγμούς.

     Το αεροσκάφος που χρησιμοποιεί η ομάδα ειναι F-16 B52+ με σύμμορφες δεξαμενές ή χωρίς. Δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο αεροσκάφος για την επίδειξη, αλλά χρησιμοποιούμε οποιοδήποτε επιχειρησιακό αεροσκάφος της μοίρας είναι διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή.

  • Ως μέλη της ομάδας ΖΕΥΣ, χρειάστηκε να περάσατε κάποια επιπλέον εκπαίδευση για την εκτέλεση των επιδείξεων ή χρησιμοποιείτε τις γνώσεις που έχετε ήδη στα πολεμικά αεροπλάνα;

     Για να γίνει κάποιος demo pilot, υπάρχει ειδική εκπαίδευση τόσο στο έδαφος (θεωρητικά μαθήματα και εξομοιωτής πτήσεων) όσο και στον αέρα. Το course περιλαμβάνει δύο ημέρες θεωρητικών θεμάτων, τρεις πτήσεις στον εξομοιωτή και δεκαεπτά πτήσεις εκπαίδευσης στον αέρα. Η εκπαίδευση πραγματοποιείται στην αεροπορική βάση Σούδας από έμπειρο εκπαιδευτή demo pilot.

  • ο Σμηναγός (Ι) Γιώργος ΑνδρουλάκηςΚατά τη διάρκεια των επιδείξεων, γνωρίζεις τον ενθουσιασμό του κοινού και τη δίψα του για θέαμα. Μπορεί αυτό να επηρεάσει το πρόγραμμά σας και λόγω του ενθουσιασμού αυτού να δοκιμάσετε ακόμη περισσότερο τα όρια του αεροσκάφους ή είστε απολύτως «πιστοί» στο πρόγραμμα σας; Υπάρχουνε δηλαδή περιθώριά αυτοσχεδιασμού σε μια τέτοια επίδειξη;

     Μία επίδειξη είναι μια λεπτομερώς σχεδιασμένη "χορογραφία" την οποία ο Ιπτάμενος εκτελεί κατά γράμμα. Περιθώρια αυτοσχεδιασμού υπάρχουν πάντα, αλλά δεν αυτοσχεδιάζουμε ποτέ. Το μόνο που μπορεί να συμβεί είναι αναπροσαρμογή κάποιου ελιγμού ή της σειράς των ελιγμών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών όπως νέφη, άνεμος κτλ.

 

 

 

  • F16 B52+Γνωρίζουμε ότι κάνετε αεροπορικές επιδείξεις και έξω από τα σύνορά μας. Ποια είναι η ανταπόκριση των ξένων προς το Team; Υπάρχουνε πολλές αντίστοιχες ομάδες στο εξωτερικό;

     Αντίστοιχες ομάδες υπάρχουν και στο εξωτερικό και μάλιστα με μεγάλη εμπειρία και παράδοση. Η δική μας ομάδα χαίρει πλέον του σεβασμού στο εξωτερικό, μετά τις πειστικές και εντυπωσιακές εμφανίσεις της, ειδικά το 2014. Το πτητικό μας πρόγραμμα είναι διαφορετικό από αυτό των υπόλοιπων ομάδων και είναι προσανατολισμένο σε ελιγμούς που κατά βάση χρησιμοποιούμε καθημερινά στις πτήσεις μας. Είναι περισσότερο πρόγραμμα επίδειξης στρατιωτικών ικανοτήτων παρά πτητικών χαρακτηριστικών του αεροσκάφους. Επιδεικνύουμε έτσι πως χρησιμοποιούμε το αεροσκάφος σαν πολεμική μηχανή.

  • Πες μας ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια για το 2015, θα συνεχίσετε την παρουσία σας στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό;

     Για το 2015, η Πολεμική Αεροπορία προτίθεται να συμμετάσχει με την ομάδα αεροπορικών επιδείξεων, σε αρκετές επιλεγμένες αεροπορικές εκθέσεις και airshows τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

  • ο Σμηναγός (Ι) Γιώργος ΑνδρουλάκηςΑς περάσουμε τώρα στον Σμηναγό (Ι) Ανδρουλάκη. Πόσα χρόνια πετάς στα F16; Έχεις εμπειρία και από άλλα αεροπλάνα της πολεμικής μας αεροπορίας;

     Προσωπικά είμαι στα F-16 Β52+ από το 2014 και έχω περίπου 1500 ώρες εμπειρίας στον συγκεκριμένο τύπο. Πρίν τα F-16 Β52+ ήμουν στα Α-7 όπου και πέταξα περίπου 200 ώρες. Στην καριέρα μου στην Πολεμική Αεροπορία είχα την ευκαιρία και την τύχη να πετάξω με όλους τους τύπους αεροσκαφών που διαθέτει (F-4E, M2000-5), σαν εκπαιδευτής στο Σχολείο Όπλων και Τακτικής.

  • Πώς είναι μια ημέρα στη «δουλειά» σου; Υπάρχει, όπως στους περισσότερους από εμάς, ρουτίνα ή κάθε μέρα έχει κάτι διαφορετικό;

     Στην ΕκπαίδευσηΚάθε μέρα σε μια πολεμική μοίρα είναι τελείως διαφορετική. Κάθε πτήση όσο όμοια κι αν μοιάζει με την προηγούμενη, είναι μια τελείως διαφορετική εμπειρία, ένα καινούργιο μάθημα που πρέπει να μελετήσεις. Δεν υπάρχει περιθώριο να θεωρήσεις ότι αυτό που πας να κάνεις εντάσσεται σε μια ρουτίνα, γιατί αυτό φέρνει τον εφησυχασμό και αυτός με την σειρά του την αποτυχία στην εκτέλεση της αποστολής.

  • Γιώργο είχαμε πρόσφατα το περιστατικό με τη πτώση του F16 στη Γαύδο, ευτυχώς με την επιτυχημένη εγκατάλειψή του από το πλήρωμα. Έχεις βρεθεί ποτέ αντίστοιχα σε δύσκολη θέση πετώντας και αν ναι πως το αντιμετώπισες;

     Κάθε αεροπόρος, στην καριέρα του έχει ή θα αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις. Είναι στατιστικά αδύνατον να μην σου συμβεί κάποιο πρόβλημα, κυρίως μηχανικής φύσης, όπου θα χρειαστεί να ανακαλέσεις στη μνήμη σου όλα όσα μαθαίνεις στα διάφορα στάδια της εκπαίδευσης σου για την αντιμετώπιση του.

  • Μέσα στο F16Πες μας κάποια εμπειρία από την έως τώρα καριέρα σου πετώντας, που σου προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση.

     Είναι πάντοτε συγκινητική η στιγμή μετά από ένα demo, όταν προσγειώνεσαι και αντικρίζεις τις αντιδράσεις του κόσμου εδώ στην Ελλάδα. Η περηφάνια που νιώθεις εκείνη την στιγμή δεν μπορεί να συγκριθεί με οτιδήποτε άλλο.

  • Αλήθεια υπάρχει άγχος για εσάς τους πιλότους των μαχητικών αεροσκαφών την ώρα που μπαίνετε να πετάξετε ή είναι μια καθημερινή «ρουτίνα»;

    Υπάρχει απόλυτη συγκέντρωση στην αποστολή και πλήρη επίγνωση της σημασίας της. Όλα τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

 

 

 

 PHOTO GALLERY