FlightSimmer.GR
Αεροναυτιλία

Αεροναυτιλία

Εισαγωγή       Αεροναυτιλία ονομάζουμε όλες τις διαδικασίες που χρειάζεται να γίνουν από κάποιον...

Βασικές Αρχές

Βασικές Αρχές

     Για να πούμε ότι έχουμε σωστή πλοήγηση, θα πρέπει να κινηθούμε από το σημείο της αναχώρησης...

VFR

VFR

       VFR (Visual Flight Rules - Κανόνες Πτήσης Εξ'όψεως) είναι ένας από τους δύο κανονισμούς...

IFR

IFR

        IFR (Instrument Flight Rules - Κανόνες ενόργανης πτήσης) είναι οι κανόνες που διέπουν τις...

IFR Διαδικασίες

IFR Διαδικασίες

        Κατά τη διάρκεια μιας IFRIFRDefinition: Instrument Flight Rules... πτήσης, υπάρχουν...

  • Αεροναυτιλία

    Αεροναυτιλία

    Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 19:50
  • Βασικές Αρχές

    Βασικές Αρχές

    Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 19:50
  • VFR

    VFR

    Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 19:50
  • IFR

    IFR

    Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 19:50
  • IFR Διαδικασίες

    IFR Διαδικασίες

    Κυριακή, 16 Ιουνίου 2013 19:50

 

     VFR (Visual Flight Rules - Κανόνες Πτήσης Εξ'όψεως) είναι ένας από τους δύο κανονισμούς που διέπουν όλες τις πτήσεις της πολιτικής αεροπορίας ανά τον κόσμο. Είναι το σύνολο των κανονισμών με τους οποίους ένας πιλότος μπορεί να πετά το αεροπλάνο εξ' όψεως. Κατ' επέκταση δε μπορούμε να έχουμε VFR πτήση όταν οι συνθήκες που επικρατούν δεν επιτρέπουν να έχουμε την απαραίτητη ορατότητα. Συγκεκριμένα ο καιρός θα πρέπει να καλύπτει τα VFR μετεωρολογικά ελάχιστα, δηλαδή συνθήκες VMCVMCDefinition: Visual Meteorological Conditions...
 
που καθορίζονται από την εκάστοτε αρμόδια αρχή πολιτικής αεροπορίας. Σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες είναι κάτω από τις VMC, τότε ο πιλότος πρέπει να συνεχίσει να πετά με τη βοήθεια των οργάνων και όχι εξ όψεως.

     Για να μπορεί ο πιλότος να πετά VFR θα πρέπει να είναι σε θέση να έχει οπτική επαφή με το έδαφος και να έχει τέτοια ορατότητα ώστε να μπορεί να αποφεύγει εμπόδια και άλλα αεροσκάφη. Επίσης θα πρέπει να έχει τέτοια απόσταση από τα σύννεφα, έτσι ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ορατότητα για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια της πτήσης.

     Στις VFR πτήσεις ο πιλότος αναλαμβάνει την ευθύνη να αποφεύγει εμπόδια και άλλα αεροσκάφη, ενώ γενικά δε δίνονται οδηγίες από το ATCATCDefinition: Air Traffic Control...
για την πορεία και τα ύψη της πτήσης. Παρόλα αυτά, σε περίπτωση που η περιοχή καλύπτεται από ραντάρ και ο φόρτος εργασίας το επιτρέπει, μπορεί ένας πιλότος να ζητήσει οδηγίες από το ATC, χωρίς όμως να μπορεί να τον βοηθήσει στο διαχωρισμό με άλλα αεροσκάφη.

     Άλλος ένας κανόνας είναι το τελικό ύψος που θα πρέπει να πετάξει ένα αεροπλάνο και εξαρτάται από την πορεία που θα κινείται. Έτσι όταν έχει πορεία από 0 - 179 μοίρες το ύψος που πρέπει να έχει είναι μονές χιλιάδες + 500 πόδια, ενώ για πορεία 180 - 359 μοίρες, θα πρέπει να έχει ζυγές χιλιάδες + 500 πόδια. Σε κάποιες περιοχές για τις οποίες έχουν εκδοθεί ειδικοί χάρτες VFR ο πιλότος θα πρέπει να ακολουθεί τις συγκεκριμένες πορείες που αναγράφονται σε αυτούς, καθώς και τα μέγιστα ή ελάχιστα ύψη.

     Σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη για πτήσεις VFR, ένας πιλότος δε πρέπει να πετά κάτω από ύψος 1000 ποδιών από το έδαφος όταν διέρχεται από περιοχή που υπάρχει υψηλή συγκέντρωση ανθρώπων. Σε περιοχές που δεν υπάρχουν άνθρωποι ή πάνω από τη θάλασσα, το ύψος αυτό είναι τα 500 πόδια.

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός