FlightSimmer.GR
Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

   Εισαγωγή      Τα βασικά όργανα που βρίσκονται στο cockpit ενός αεροπλάνου, είναι αυτά που...

Airspeed Indicator

Airspeed Indicator

   Δείκτης ταχύτητας αέρα       Ένα από τα πιο παλιά και πιο σημαντικά όργανα στο πάνελ ενός...

Altimeter

Altimeter

   Δείκτης υψομέτρου      Αλτίμετρο ονομάζεται το όργανο που μας δείχνει το ύψος που βρίσκεται...

Magnetic Compass

Magnetic Compass

   Μαγνητική πυξίδα         Η μαγνητική πυξίδα δείχνει τη θέση του αεροπλάνου σε σχέση με το...

Attitude Indicator

Attitude Indicator

   Τεχνητός ορίζοντας       Το attitude indicator ή αλλιώς και artificial horizon είναι το...

Heading Indicator

Heading Indicator

   Δείκτης κατεύθυνσης ρύγχους      To Heading indicator ή HI είναι το όργανο που μας δείχνει...

Vertical Speed Indicator

Vertical Speed Indicator

   Δείκτης ρυθμού ανόδου καθόδου     Το Vertical speed indicator ή αλλιώς και variometer, είναι...

Turn and Balance Indicator

Turn and Balance Indicator

   Turn and Balance Indicator      Το turn and balance indicator είναι ένα διπλό όργανο. Σαν...

  • Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

    Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Airspeed Indicator

    Airspeed Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Altimeter

    Altimeter

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Magnetic Compass

    Magnetic Compass

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Attitude Indicator

    Attitude Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Heading Indicator

    Heading Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Vertical Speed Indicator

    Vertical Speed Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Turn and Balance Indicator

    Turn and Balance Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35

  

Δείκτης κατεύθυνσης ρύγχους

     Heading indicatorTo Heading indicator ή HI είναι το όργανο που μας δείχνει την κατεύθυνση που έχει το ρύγχος του αεροσκάφους. Είναι ένα γυροσκοπικό όργανο που λειτουργεί σε κενό αέρα. Ενώ μοιάζει ιδιαίτερα με τη μαγνητική πυξίδα, διαφέρει σημαντικά μια που δε στηρίζεται στο μαγνητικό πεδίο της γης, αλλά στην ιδιότητα που έχουν τα γυροσκόπια όταν περιστρέφονται, δηλαδή να παραμένουν σταθερά στο χώρο, όπως π.χ. μια σβούρα που συνεχίζει να γυρίζει άσχετα με το αν αλλάζει η κλίση του επιπέδου στο οποίο περιστρέφεται.

      Έτσι λοιπόν το HI συνεχίζει να μας δείχνει σωστά την κατεύθυνση του αεροπλάνου, χωρίς να επηρεάζεται από τις αλλαγές ταχύτητας ή της κλίσης που παίρνει σε όλους τους άξονες. Το γυροσκόπιο περιστρέφεται είτε με ηλεκτρικό μοτέρ, είτε παίρνοντας κίνηση από αντλία κενού μέσα στον κινητήρα του αεροπλάνου.

     Λόγω της περιστροφής της γης (15ο κάθε ώρα ) και των διαφόρων αποκλίσεων του οργάνου από την τριβή και της απώλειας ισορροπίας, χρειάζεται περιοδικά μια διόρθωση με τη βοήθεια της πυξίδας. Αυτό πρέπει να γίνεται κάθε 15 λεπτά, κατά τη διάρκεια της πτήσης.

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός