FlightSimmer.GR
Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

   Εισαγωγή      Τα βασικά όργανα που βρίσκονται στο cockpit ενός αεροπλάνου, είναι αυτά που...

Airspeed Indicator

Airspeed Indicator

   Δείκτης ταχύτητας αέρα       Ένα από τα πιο παλιά και πιο σημαντικά όργανα στο πάνελ ενός...

Altimeter

Altimeter

   Δείκτης υψομέτρου      Αλτίμετρο ονομάζεται το όργανο που μας δείχνει το ύψος που βρίσκεται...

Magnetic Compass

Magnetic Compass

   Μαγνητική πυξίδα         Η μαγνητική πυξίδα δείχνει τη θέση του αεροπλάνου σε σχέση με το...

Attitude Indicator

Attitude Indicator

   Τεχνητός ορίζοντας       Το attitude indicator ή αλλιώς και artificial horizon είναι το...

Heading Indicator

Heading Indicator

   Δείκτης κατεύθυνσης ρύγχους      To Heading indicator ή HI είναι το όργανο που μας δείχνει...

Vertical Speed Indicator

Vertical Speed Indicator

   Δείκτης ρυθμού ανόδου καθόδου     Το Vertical speed indicator ή αλλιώς και variometer, είναι...

Turn and Balance Indicator

Turn and Balance Indicator

   Turn and Balance Indicator      Το turn and balance indicator είναι ένα διπλό όργανο. Σαν...

  • Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

    Βασικά Όργανα Ελέγχου Πτήσης

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Airspeed Indicator

    Airspeed Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Altimeter

    Altimeter

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Magnetic Compass

    Magnetic Compass

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Attitude Indicator

    Attitude Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Heading Indicator

    Heading Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Vertical Speed Indicator

    Vertical Speed Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35
  • Turn and Balance Indicator

    Turn and Balance Indicator

    Παρασκευή, 26 Απριλίου 2013 01:35

  

Turn and Balance Indicator

     Turn CoordinatorΤο turn and balance indicator είναι ένα διπλό όργανο. Σαν turn indicator μας δείχνει το ρυθμό αλλαγής του heading του αεροσκάφους και σαν balance indicator, βλέπουμε αν η στροφή που διαγράφει το αεροπλάνο είναι ισορροπημένη ή έχουμε ολίσθηση. Η συνηθισμένη ονομασία του δείκτη είναι turn coordinator. Το καθένα από τα δυο συστήματά του έχουν ένα ανεξάρτητο μηχανισμό λειτουργίας. Και τα δυο όμως βασίζονται σε γυροσκοπικούς μηχανισμούς.

     Στο turn indicator βλέπουμε τη μινιατούρα ενός αεροπλάνου από το πίσω μέρος του, το οποίο φαίνεται να παίρνει κλίση αριστερά ή δεξιά. Με τη κλίση αυτή μας δείχνει ποιος είναι ο ρυθμός αλλαγής της κατεύθυνσης του αεροπλάνου. Σε καμία όμως περίπτωση δε μπορεί να μας δείξει τη κλίση που παίρνει το σκάφος, άρα δεν πρέπει να το συγχέουμε με το attitude indicator, που δίνει ενδείξεις για το πόσες μοίρες είναι το bank angle του αεροπλάνου. Έτσι όσο πιο γρήγορα αλλάζει η πορεία του αεροπλάνου, τόσο περισσότερο βλέπουμε τη μινιατούρα να γέρνει προς τη μεριά της στροφής. Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε που βλέπουμε το όργανο αυτό να μας δίνει πληροφορίες ακόμα και στο έδαφος.

     Στη περίμετρο του οργάνου υπάρχουν και από τις δυο πλευρές δυο γραμμές που μας δείχνουν πότε το αεροσκάφος έχει σταθερή πορεία και άλλες δυο πιο κάτω υπό γωνία. Όταν η πτέρυγα της μινιατούρας μένει σε αυτές τις πλάγιες γραμμές, τότε γνωρίζουμε ότι έχουμε μια standard rate turn. Στο κάτω τμήμα του οργάνου, βρίσκεται το παράθυρο του balance indicator. Εκεί βλέπουμε μια μπίλια η οποία κινείται δεξιά ή αριστερά. Όταν το αεροπλάνο αλλάζει κατεύθυνση, η μπίλια αυτή πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο. Τότε λέμε ότι έχουμε μια συντονισμένη στροφή (coordinated turn). Σε άλλη περίπτωση έχουμε ολίσθηση (skidding turn ή slipping turn).

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός