FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
"Concorde in Flight Simulator" by Κυπριανός Μπίρης
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina
Flight with TB20 SX-ATK
Εκπαίδευση

 

     Στους χάρτες αυτούς, παρέχονται πληροφορίες για την διάταξη των εγκαταστάσεων στην περιοχή του αεροδρομίου, πληροφορίες για τους διαδρόμου προσγείωσης,  τους τροχόδρομους, τα φώτα που θα συναντήσει κάποιος κ.α. Για να μπορέσουμε να εξηγήσουμε αυτό το είδος χαρτών θα χρησιμοποιήσουμε την σελίδα της Jeppesen που αναφέρεται στο διάγραμμα του αεροδρόμιο ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ στην Κέρκυρα.

 

 

     Στην κορυφή κάθε τέτοιου διαγράμματος από αριστερά προς τα δεξιά εμφανίζονται οι εξής πληροφορίες:

 

  1. Ονομασία κατά ICAO και IATA.
  2. Το Apt Elev είναι το ύψος του αεροδρομίου στο ARP.
  3. Γεωγραφικό μήκος και πλάτος του ARP (airport reference point) που βρίσκεται στο κέντρο όλων των διαδρόμων του αεροδρομίου.
  4. Ημερομηνία έκδοσης του χάρτη.
  5. Πόλη, χώρα και όνομα του αεροδρομίου.
  6. Ακριβώς από κάτω βλέπουμε κάποιες συχνότητες επικοινωνίας του αεροδρομίου. Από αριστερά, αναφέρεται η συχνότητα ATIS. Το ATIS είναι ένα ηχογραφημένο μήνυμα το οποίο παρέχει στοιχεία για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο αεροδρόμιο, τους ενεργούς διαδρόμους το Transition Altitude και ειδικές πληροφορίες για το αεροδρόμιο.
    Στα επόμενα πλαίσια βλέπουμε τη συχνότητα επικοινωνίας με το Ground και τον πύργο ελέγχου. 

 

     Περνώντας στο επόμενο κομμάτι του χάρτη βλέπουμε το διάγραμμα του αεροδρομίου σε κάτοψη. Εδώ συναντούμε τα εξής στοιχεία:

 

  1. Στο περίγραμμα του διαγράμματος βλέπουμε την κλίμακα του γεωγραφικού μήκους και πλάτους.
  2. Αποτύπωση του διαδρόμου καθώς και το μήκος του σε πόδια και μέτρα.
  3. Το όνομα του κάθε διαδρόμου και ο προσανατολισμός του σε σχέση με τον μαγνητικό βορρά.
  4. Το threshold του διαδρόμου και το ύψος του από την επιφάνεια της θάλασσας.
    Όλα τα σχήματα που είναι μπλε χρώματος αναφέρεται σε υδάτινους σχηματισμούς λίμνες θάλασσα ποτάμια κτλ.
  5. Κλίμακα με μονάδες μήκους σε πόδια και σε μέτρα.






  6. Κατασκευή η οποία έχει ύψος 597 πόδια.
  7. Διάφορα φυσικά εμπόδια με τα ύψη τους.
  8. Διάφορα κτήρια και το terminal του αεροδρομίου που εμφανίζονται με μαύρο χρώμα. Επίσης με τις ενδείξεις AIS και MET υποδεικνύεται ότι το αεροδρόμιο μπορεί να εκδόσεις ATIS και διαθέτει και μετεωρολογικό σταθμό. Με τα γράμματα A,B,C,E συμβολίζονται οι τροχόδρομοι.
    Να αναφέρουμε εδώ ότι οι τροχόδρομοι μαζί με το apron και τους διάφορους αυτοκινητόδρομους έχουν γκρι χρώμα.
  9. Εδώ βλέπουμε την απόκλιση του γεωγραφικού από τον μαγνητικό βορρά σε μοίρες.

 

     Στον συγκεκριμένο χάρτη γίνεται σύμπτυξη από περισσότερα charts. Σε άλλα μεγαλύτερα αεροδρόμια υπάρχουν άλλοι χάρτες που μας δείχνουν της θέσεις parking που διαθέτουν. Επίσης ξεχωριστός είναι και ο χάρτης που μας δίνει πρόσθετες πληροφορίες για τους διαδρόμους. Ενώ εδώ και σε πολλά μικρότερα αεροδρόμια, όλα αυτά βρίσκονται σε μια σελίδα. Στο παρακάτω τμήμα φαίνονται οι πληροφορίες για τα parking αεροδρομίου:

 

 

  1. Βλέπουμε τις γεωγραφικές συντεταγμένες για τα parking.
  2. Εδώ φαίνονται αναλυτικά οι θέσεις τους στο apron μαζί με τους συνδετικούς τροχόδρομους καθώς και τον τρόπο με τον οποίων μπορεί κάποιος αεροπλάνο να το προσεγγίσει ή να το εγκαταλείψει.

Πρόσθετες πληροφορίες διαδρόμων (Additional runway information)

     Στο κομμάτι αυτό του χάρτη 10-9, μπορούμε να δούμε σημαντικές πληροφορίες για το φωτισμό των διαδρόμων (αν υπάρχει), τις διαστάσεις τους, καθώς και το διαθέσιμο μήκος οδοστρώματος του διαδρόμου. Επίσης εδώ εκτός από ειδικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει ο πιλότος για το συγκεκριμένο αεροδρόμιο, βρίσκουμε και τους περιορισμούς απογείωσης ανάλογα με τις συνθήκες ορατότητας που επικρατούν.

 

 

  1. Πληροφορίες για τον φωτισμό των διαδρόμων. Βλέπουμε τους διαδρόμους 17 στην πάνω γραμμή και 35 στην κάτω. Η ένδειξη MIRL σημαίνει (Medium Intensity Runway Lights) πως το αεροδρόμιο διαθέτει φώτα που μας δείχνουν τα όρια του διαδρόμου και πως είναι μέτριας έντασης. Σε άλλα αεροδρόμια μπορεί να συναντήσουμε την ένδειξη HIRLHIRLDefinition: High intensity runway lights...
    και RL υψηλής και standard φωτεινότητας αντίστοιχα. Το 60m μας δείχνει την απόσταση από την αριστερή έως την δεξιά στήλη των φώτων σε κάθε πλευρά του διαδρόμου. Η ένδειξη PAPIPAPIDefinition: Precision Approach Path Indicator...
     μας δείχνει ότι το αεροδρόμιο και στους δυο διαδρόμους του διαθέτει φώτα ακριβούς προσέγγισης και ότι βρίσκονται στην αριστερή πλευρά τους. (-L). Επίσης η γωνία καθόδου που μας ορίζουν τα φώτα αυτά είναι στις 3ο (angle 3.00o) και 3.08ο (angle 3.08o).
  2. Διαθέσιμο μήκος διαδρόμων σε πόδια και μέτρα.
  3. Διαθέσιμο φάρδος.
  4. Σημαντική πληροφορία. Μας ενημερώνει πότε θα πρέπει να ζητήσουμε εξουσιοδότηση να εκκινήσουμε κινητήρες.
  5. Πληροφορίες για το πότε μπορεί να πραγματοποιηθεί απογείωση ανάλογα με την ορατότητα που επικρατεί στο αεροδρόμιο.
  6. Ειδικά για την περίπτωση που το αεροδρόμιο βρίσκεται σε low visibility procedure μας ενημερώνει ότι θα πρέπει να είναι ορατή την ημέρα η κεντρική διαγράμμιση του διαδρόμου (RCLM) ή κατά την διάρκεια της νύχτας τα φώτα του διαδρόμου, σε απόσταση 250m για τα αεροπλάνα κατηγορίας A,B,C και 300m για την κατηγορία D.
  7. Σε normal συνθήκες τα παραπάνω θα πρέπει να είναι ορατά για όλες τις κατηγορίες τουλάχιστον από τα 400m.
  8. Στην περίπτωση που ούτε τα φώτα του διαδρόμου δεν λειτουργούν και η κεντρική διαγράμμιση του διαδρόμου δεν είναι εμφανής, τότε η ορατότητα για πραγματοποίηση απογείωσης, πρέπει να είναι τουλάχιστον 500m.

 

 

 Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός