FlightSimmer.GR
Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

   Εισαγωγή      Σαν συστήματα ελέγχου πτήσης ενός αεροπλάνου, ονομάζουμε το σύνολο όλων των...

Βασικά Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

Βασικά Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

           Ένα αεροπλάνο κάθε φορά που αλλάζει στάση κατά την πτήση, κινείται γύρω από έναν ή...

Δευτερεύοντα Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

Δευτερεύοντα Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

        Τα δευτερεύοντα συστήματα ελέγχου πτήσης, λειτουργούν βοηθητικά μαζί με τα βασικά και...

  • Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Δευτέρα, 06 Μαΐου 2013 16:35
  • Βασικά Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Βασικά Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Δευτέρα, 06 Μαΐου 2013 16:35
  • Δευτερεύοντα Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Δευτερεύοντα Συστήματα Ελέγχου Πτήσης

    Δευτέρα, 06 Μαΐου 2013 16:35

  

 

      Ένα αεροπλάνο κάθε φορά που αλλάζει στάση κατά την πτήση, κινείται γύρω από έναν ή περισσότερους από τους τρεις άξονες κίνησης, που σα νοητές γραμμές διέρχονται από το κέντρο βαρύτητας του αεροπλάνου. Στο σημείο που τέμνονται οι άξονες ο καθένας είναι πάντα σε γωνία 90ο σε σχέση με τους δυο άλλους.

      Ο άξονας που περνά από το ρύγχος του αεροσκάφους και φτάνει στην ουρά του, λέγεται διαμήκης άξονας (longitudinal axis), ο άξονας που περνά από τη μια άκρη των πτερύγων στην άλλη λέγεται εγκάρσιος άξονας (lateral axis) και ο άξονας που περνά κάθετα από το κέντρο βάρους λέγεται κατακόρυφος άξονας (vertical axis).

      Οι κινήσεις του αεροπλάνου σε καθένα από τους άξονες αυτούς λέγονται Rolling, Pitching και Yawing. Για να επιτευχθούν αυτές οι κινήσεις  χρειάζονται τα βασικά συστήματα ελέγχου, Aileron, Elevator και Rudder.

 

 

 

Aileron

      Είναι μια αρθρωτή επιφάνεια με την οποία μπορούμε να ελέγξουμε την κίνηση του αεροπλάνου στον άξονα του roll. Η επιφάνεια αυτή βρίσκεται συνήθως στο πίσω μέρος της κάθε πτέρυγας. Τα πτερύγια του aileron είναι έτσι συνδεδεμένα ώστε όταν το ένα ανεβαίνει, το άλλο στην άλλη πτέρυγα αντίστοιχα να κατεβαίνει. Στη μια πτέρυγα λοιπόν θα έχουμε δημιουργία αρνητικής άντωσης και στην άλλη θετική. Αυτό που προκαλούν τελικά, είναι ότι εξαναγκάζουν τη μια πτέρυγα να ανέβει προς τα πάνω και ταυτόχρονα την άλλη προς τα κάτω. Έτσι έχουμε αλλαγή κλίσης του αεροπλάνου γύρω από το διαμήκη άξονα και τη στροφή του ανάλογα αριστερά ή δεξιά.

 

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός