FlightSimmer.GR
Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Συνέντευξη Luca Bertossio
Συνέντευξη Jurgis Kairys
Συνέντευξη Svetlana Kapanina

   


ο Μιχάλης Ιωνάς 

     Ο Μιχάλης Ιωνάς (ionasm[at]gmail.com) είναι ο πρόεδρος της κατά τεκμήριο μεγαλύτερης εικονικής αεροπορικής εταιρείας στην Ελλάδα - τόσο από πλευράς αριθμού εικονικών πιλότων, όσο και από πλευράς διακρίσεων και βραβείων σε τοπικά και διεθνή Events - της Olympic Air Virtual. Γεννήθηκε το 1978 και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στην Αγγλία ηλεκτρολόγος/ηλεκτρονικός μηχανικός και πλέον ζει και εργάζεται στην Ντόχα του Κατάρ. Είναι από τους παλαιότερους Έλληνες Flight Simmers που ασχολούνται με τις OnLine πτήσεις και λάτρης κυρίως των long haul πτήσεων.

 

  

  • Μιχάλη πες μας αρχικά λίγα πράγματα για σένα.

      Σε αρκετά νεαρή ηλικία γύρισα όλο σχεδόν τον κόσμο μαζί με τον πατέρα μου που ήταν ναυτικός. Τελειώνοντας το σχολείο στην Ελλάδα έφυγα για την Αγγλία για σπουδές. Εκείνη την εποχή είχα την τάση να κατσαβιδώνω ό,τι ηλεκτρονικό υπήρχε κι έτσι μου φάνηκε λογικό να σπουδάσω ηλεκτρολόγος/ηλεκτρονικός μηχανικός. Η άλλη επιλογή θα ήταν μηχανολόγος μάλλον. Δυστυχώς καλούμαστε να επιλέξουμε κατεύθυνση σπουδών σε μια ηλικία που μάλλον δεν έχουμε ιδέα τι θέλουμε να κάνουμε με τη ζωή μας.. Τώρα που το σκέφτομαι υπήρχε και η επιλογή του αεροναυπηγού, αλλά την απέρριψα καθώς σκέφτηκα πως δεν θα μπορούσα να βρω ποτέ εργασία στην Ελλάδα σαν αεροναυπηγός και εγώ ήθελα να γυρίσω και να ζήσω στην Ελλάδα. Η ειρωνεία είναι πως τελικά τα έφερε έτσι η ζωή που ξεκίνησα την καριέρα μου στο εξωτερικό, όπου και βρίσκομαι μέχρι σήμερα.

  • Πότε άρχισες να ενδιαφέρεσαι γενικά για την αεροπορία;

      Δεν μπορώ να πω πως είχα το αεροπορικό μικρόβιο από μικρός. Περισσότερο με συγκινούσαν τα θαλασσινά ταξίδια, παρά τα αεροπορικά. Μάλιστα εκείνη την περίοδο σκεφτόμουν να γίνω καπετάνιος της θάλασσας όταν μεγαλώσω, ακολουθώντας τα βήματα του πατέρα μου. Τελικά έγινε εικονικός καπετάνιος του αέρα.

  • Πότε πρωτοασχολήθηκες με το flight simulator;

      Ο Μιχάλης στο Dubai (Palm Island under construction)Τελειώνοντας το Λύκειο έπεσε τυχαία στα χέρια η έκδοση FS95 του Flight Simulator. Δοκίμασα το Learjet (η προπέλα δεν με συγκινούσε ούτε τότε ούτε και τώρα – όπως είναι γνωστό στους εικονικούς αεροπορικούς κύκλους) και θυμάμαι πως μου είχαν κάνει εντύπωση τα landing lights και συγκεκριμένα η προβολή τους στο έδαφος κατά την απογείωση. Φυσικά μου φαινόταν αδιανόητο να καταφέρω να προσγειώσω ένα αεροσκάφος έστω και εικονικά. Ωστόσο λόγο έλλειψης χρόνου εξαιτίας των εισαγωγικών εξετάσεων στο πανεπιστήμιο το εγκατέλειψα ύστερα από λίγες μέρες.

     Η επόμενη επαφή με το FS ήταν στο δεύτερο έτος στο πανεπιστήμιο, που είχα επιτέλους υπολογιστή, και άρχισα πάλι να ασχολούμαι με το FS (98 νομίζω τότε). Καθώς δεν είχα ιδέα για το σωστό σχεδιασμό μιας πτήσης πέταγα direct αρχικά από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο και στη συνέχεια εξελίχθηκα σε VOR to VOR. Να ανοίξω εδώ μια μικρή παρένθεση και να επισημάνω πως το διαδίκτυο τότε βρισκόταν ακόμα σε νηπιακό στάδιο – όπως και οι γνώσεις μου για αυτό – και δεν ήταν τόσο εύκολο να βρει κανείς πληροφορίες για οτιδήποτε όπως συμβαίνει σήμερα. Ο νέος εικονικός πιλότος έχει στη διάθεσή του πληθώρα πληροφοριών! Κλείνω την παρένθεση. Δεν υπήρχαν βέβαια τότε addon με τη λεπτομέρεια των συστημάτων που βλέπουμε σήμερα. Αργότερα με το FS2000, κυκλοφόρησε το Β737-400 της Dreamfleet – ήταν νομίζω το πρώτο addon που είχα με FMS – αλλά το FMC τότε μου φαινόταν ένα διαβολικό και αδιανόητο μαραφέτι.

     Θυμάμαι χαρακτηριστικά να εξομοιώνω το Λονδίνο – Αθήνα και την προσέγγιση στο 33R του Ελληνικού, περνώντας πάνω από την παραλιακή. Μια πτήση που έκανα συνέχεια στην πραγματικότητα.

  • Πότε αποφάσισες να ενταχθείς σε κάποια VA;

     Κάποια στιγμή το 2002 ανακάλυψα τη VATSIM η οποία μου φάνηκε ενδιαφέρουσα σαν ιδέα και έτσι αποφάσισα να γίνω μέλος. Στη συνέχεια όμως ήρθε η στρατιωτική θητεία και για τον επόμενο χρόνο δεν μπορούσα να ασχοληθώ με τις πτήσεις. Αργότερα άρχισα και πάλι να ασχολούμαι δειλά δειλά, αλλά με τις dial-up εκείνη την εποχή δεν ήταν και πολύ εύκολη η σύνδεση στο internet και έτσι οι online πτήσεις μου ήταν αραιές εκείνη την περίοδο. Το 2005 ανακάλυψα την Ολυμπιακή (δεν θυμάμαι πως ακριβώς) κι έγινα φυσικά μέλος. Γενικά όλες οι πτήσεις τα προηγούμενα χρόνια offline και online ήταν πάντα με τα χρώματα της Ολυμπιακής – μεγάλη η αγάπη σε αυτή την εταιρία – οπότε το να γίνω μέλος της εικονικής της εκδοχής ήταν μάλλον αναμενόμενο.

     Τότε υπήρχε ένας client – φτιαγμένος από τον Μιχάλη Φρατζεσκάκη αν δεν απατώμαι – και στέλναμε όλες τις πτήσεις από εκεί. Πρόεδρος ήταν ο Γιώργος Παπανικολόπουλος. Αργότερα, προς το τέλος του 2005 ανέλαβε ο Σπύρος Δήμας και αποκτήσαμε την επιμελητεία που χρησιμοποιούμε και σήμερα. Ξέροντας πλέον τη λεπτομέρεια που υπάρχει στην επιμελητεία, μιλάμε για απίστευτες ώρες δουλειάς και απίστευτη λεπτομέρεια.

  • Πως έγινε πρόεδρος της Olympic Air Virtual;

      Αρχικά να πω πως ποτέ δεν περίμενα να γίνω πρόεδρος της OAV. Προέκυψε από το πουθενά. Κάποια στιγμή το 2008 ανέλαβε την διοίκηση της OAV ο Δημήτρης Σάλτας. Εγώ τον προηγούμενο χρόνο είχα γίνει μέλος της Olympic Charter, που τότε είχε υπεύθυνο τον Αχιλλέα Ιορδανίδη (real πιλότο πλέον αν δεν με απατάει η μνήμη μου), που είχε κάνει καταπληκτική δουλεία στην οργάνωση των flightplan. Έχετε υπόψη σας πως ο στόλος της Charter απαρτιζόταν τότε από 2 Α319, 2 Α320, 2 Β737, 2 Β763 και 1 B744 - το τελευταίο το είχα πάρει αποκλειστικά όταν πήρα το rating στην Charter (τότε στη κάθε εταιρία ξεκίναγες από το μηδέν).

     Την περίοδο εκείνη δεν είχα πολλές σχέσεις με τα υπόλοιπα μέλη της OAV, με εξαίρεση κάποια email που είχα ανταλλάξει με τον Αχιλλέα [Ιορδανίδη] τότε σχετικά με ιδέες που αφορούσαν την Charter. Παρόλα αυτά πετούσα πολύ συχνά. Έτσι όταν ο Αχιλλέας έφυγε με πρότεινε στον πρόεδρο για την ανάληψη της Charter. Αναλαμβάνοντας την Charter διαπίστωσα πως υπήρχε ένα ψυχροπολεμικό κλίμα μεταξύ της τότε διοίκησης και των μελών της Olympic Cargo που ουσιαστικά δρούσαν ανεξάρτητα. Από ό,τι κατάλαβα μια σειρά παρεξηγήσεων είχε οδηγήσει σε αυτή την κατάσταση. Εγώ προσπάθησα να έχω καλές σχέσεις με όλους στα πρώτα μου βήματα, καθώς δεν είχα τίποτα να χωρίσω με τους άλλους εικονικούς συναδέλφους. Σύντομα ήθελα να μεγαλώσω την Charter, αλλά διαπίστωσα πως κανείς στην υπάρχουσα διοίκηση δεν είχε την τεχνογνωσία να αλλάξει το οτιδήποτε στην επιμελητεία. Αυτό αποδείχτηκε περίτρανα όταν το μοναδικό B744 της Charter είχε φτάσει της ώρες για B-Check και κανείς δεν ήξερε πώς να βγάλει τη σχετική «μούτζα» στην επιμελητεία, με αποτέλεσμα να μείνει ακινητοποιημένο για πολλούς μήνες!

     Το Cockpit του ΜιχάληΚάπου εκεί αποφάσισα να γνωρίσω και την «αντίπαλη» πλευρά και μπήκα στο Teamspeak της Cargo. Η υποδοχή ήταν θερμή. Η Cargo τότε πετούσε στην FSAirlines και καθώς μου φάνηκε ενδιαφέρον το concept ζήτησα περισσότερες πληροφορίες, που προθυμοποιήθηκε να μου δώσει ο Βασίλης Χατζησάββας. Στη συνέχεια το συζήτησα με τον πρόεδρο, αλλά δεν φάνηκε πολύ ενθουσιασμένος με την ιδέα. Τελικά εκείνο το διάστημα σκέφτηκα πως θα ήταν καλύτερα να βάλω την Charter στην FSA δοκιμαστικά και το έκανα! Η πρωτοβουλία μάλλον ενόχλησε λίγο τον Δημήτρη [Σάλτα] – και με το δίκιο του καθώς τον «αγνόησα» – αλλά δεν με αποθάρρυνε. Καθώς η κατάσταση με το ψυχροπολεμικό κλίμα μου φαινόταν απαράδεκτη, μαζί με τον Δημήτρη Ντίστη, που είχα γνωρίσει μέσα στην OAV και ταίριαζαν οι απόψεις μας, οργανώσαμε μία σειρά από συναντήσεις τον δύο πλευρών στην προσπάθεια να συμφιλιωθούν. Δυστυχώς όμως τα προβλήματα ήταν πλέον σε προσωπικό επίπεδο και αν δεν άλλαζαν τα πρόσωπα δεν υπήρχε περίπτωση συμφιλίωσης. Κάπου εκεί – αν δεν με απατά η μνήμη μου – πιάσαμε το Δημήτρη [Σάλτα] ένα βράδυ και του είπαμε τα παράπονά μας, κυρίως πως η Ολυμπιακή δεν εξελισσόταν και πως εκείνος ήταν απών από τα δρώμενα λόγω έλλειψης χρόνου, που ήταν λογικό καθώς σπούδαζε ιατρική στην Ιταλία (αν δεν με απατά και πάλι η μνήμη μου). Αργότερα, σε μια συνάντηση που είχαμε μέσω Skype μας γνωστοποίησε την πρόθεσή του να αποχωρήσει από τη διοίκηση, αφού ολοκληρωνόταν η διαδικασία της διαδοχής.

     Τελικά λίγες μέρες μετά με πήρε τηλέφωνο ο Δημήτρης [Ντίστης] και με ρώτησε αν θα ενδιαφερόμουν να αναλάβω την Ολυμπιακή. Πιάστηκα απροετοίμαστος, καθώς δεν ήξερα αν είχα τα προσόντα που απαιτούνται, αλλά ήμουν ανοιχτός στην ιδέα με κάποιες επιφυλάξεις. Λίγο μετά με πήρε και ο Σπύρος Δήμας και μου πρότεινε το ίδιο πράγμα. Δέχτηκα αν και δεν ήξερα τι διεργασίες είχαν γίνει στο παρασκήνιο. Ήταν Μάρτιος του 2009. Λίγες μέρες μετά ο Δημήτρης [Σάλτας] μου παρέδωσε την Ολυμπιακή σε φιλικό κλίμα λέγοντάς μου πως χαιρόταν που ήμουν εγώ αυτός που τον διαδεχόταν.

  • Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν στις αρχές το έργο σου εκεί;

      Η αρχή ήταν δύσκολη καθώς έπρεπε να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ των δύο «στρατοπέδων». Πρώτη κίνηση ήταν να ζητήσω από τον Βασίλη Χατζησάββα να αναλάβει COO της OAV. Η κίνηση αυτή είχε πρακτικό και συμβολικό χαρακτήρα. Ο Βασίλης ήταν από τους ανθρώπους που είχα εκτιμήσει και είχαμε καλή σχέση, ενώ ήξερε πολύ καλύτερα από εμένα πως δούλευε η OAV, καθώς ήταν χρόνια στη διοίκηση. Εκτός αυτού μου είχε προσφέρει απλόχερα την βοήθειά του με την FSA αρχικά, αλλά και με άλλα προβλήματα που αντιμετώπισα στα πρώτα μου βήματα. Τελικά σε πολύ λίγο χρόνο ξανακάναμε την OAV μία εικονική εταιρία όπου όλοι ήταν πλέον αδελφωμένοι.

     Πολύ σημαντική στη συνέχεια ήταν η επιλογή των μελών της διοίκησης. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις δίπλα σου ανθρώπους με μεράκι και διάθεση για αυτό που κάνουν. Ανθρώπους που να εμπιστεύεσαι να κάνουν τη δουλειά που τους έχει ανατεθεί όσο καλύτερα μπορούν χωρίς να χρειάζεται η δική σου παρέμβαση. Η OAV είναι οι άνθρωποι που την απαρτίζουν. Χωρίς αυτούς δεν θα βρισκόμασταν εδώ που είμαστε σήμερα. Και πραγματικά θέλω να ευχαριστήσω από την καρδιά μου όλους τους καλούς συναδέλφους με τους οποίους συνεργαστήκαμε αυτά τα χρόνια, για το χρόνο και το μεράκι που αφιέρωσαν. Είναι πολύ δύσκολο για κάποιον εξωτερικό παρατηρητή να καταλάβει τη δουλειά που απαιτείται για να απολαμβάνουν τα μέλη την εμπειρία της OAV!

     Επόμενο βήμα ήταν το τεχνικό κομμάτι. Έπρεπε να καταλάβουμε πως δουλεύει η επιμελητεία από πίσω και να είμαστε σε θέση να προσθέσουμε /αφαιρέσουμε /αλλάξουμε ό,τι χρειαζόταν. Σε αυτό βοήθησε πολύ ο αδερφός μου ο Τάσος, που είναι προγραμματιστής. Καθίσαμε και αρχίσαμε να ψάχνουμε ατελείωτες γραμμές κώδικα προσπαθώντας να καταλάβουμε την φιλοσοφία του Σπύρου Δήμα, του αρχικού προγραμματιστή. Ήταν επίπονη δουλειά που πήρε χρόνο, αλλά στο τέλος ήμασταν σε θέση να αλλάξουμε ό,τι θέλαμε – κυρίως να προσθέσουμε επιτέλους νέα αεροσκάφη, που ήταν και η άμεση ανάγκη.

  • Πως χαρακτηρίζεις την πορεία της εταιρείας όλα αυτά τα χρόνια;

      LGAV full of OAVΗ OAV συνεχώς εξελίσσεται. Προς το καλύτερο πιστεύω. Μαθαίνουμε από τις επιτυχίες και τα λάθη μας και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που μπορεί να δεχτεί εικονικούς πιλότους από ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών αναγκών και επιθυμιών. Όπως λέμε στην OAV μπορεί κάποιος να έχει μία χαλαρή ή as real as it can be (με τα μέσα που διαθέτουμε) εικονική καριέρα. Σίγουρα δεν γίνεται να είναι όλοι πάντα ικανοποιημένοι, αλλά νομίζω πως σε ένα μεγάλο ποσοστό καταφέρνουμε σαν ομάδα να κεντρίζουμε το ενδιαφέρον τον πιλότων μας. Από εκεί και πέρα, η βροντερή παρουσία της OAV σε διάφορα event – Ελληνικά και διεθνή – και τα σχόλια που αποσπούμε είναι ένας δείκτης της δουλειάς που κάνουμε.

  • Πες μας λίγα λόγια για το ACARS και για την καινούργια σελίδα της OAV.

      Το ACARS αποτελεί δουλειά δύο χρόνων με ατελείωτες γραμμές κώδικα και αμέτρητες ώρες beta testing. Ήταν μια ιδέα που είχα από καιρό για να αντικαταστήσουμε το FSPassengers που δεν κάλυπτε πλέον της ανάγκες μας. Εκτός αυτού ήταν ίσως το μόνο πρόγραμμα που χρειαζόταν να αγοράσουν οι πιλότοι μας, πράγμα που πήγαινε ενάντια στη φιλοσοφία της OAV να παρέχει όλες τις υπηρεσίες τις δωρεάν, χωρίς κανένα απολύτως κόστος για τους χειριστές της. Υπήρχαν προτάσεις για έτοιμες λύσεις που χρησιμοποιούνται από άλλες VA, αλλά στην OAV μας αρέσει να τα κάνουμε όλα με τον «δύσκολο» τρόπο και ήθελα κάτι κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες μας. Έτσι, έχοντας στη διάθεση μας τον Τάσο ως προγραμματιστή,  γεννήθηκε το OAV ACARS με την ανεκτίμητη συνδρομή, προτάσεις και ιδέες όσων συμμετείχαν στο beta testing.

     Η ανάγκη αναβάθμισης του site προέκυψε όταν διαπίστωσα πόσο «μπάχαλο» ήταν το site από πίσω. Καθώς είχαν ασχοληθεί διάφοροι υπεύθυνοι κατά καιρούς, άλλοι περισσότερο και άλλοι λιγότερο σχετικοί, είχε δημιουργηθεί ένα χάος. Κάποια στιγμή όταν πρωτοανέλαβα την OAV μας χάκαραν το site από τη γείτονα χώρα (υποθέτω πως ήταν Τούρκοι καθώς έβαλαν μια φωτογραφία του Κεμάλ Ατατούρκ και λεζάντες στα Τούρκικα στην αρχική μας σελίδα), καθώς η έκδοση της Joomla που χρησιμοποιούσαμε τότε είχε κενά ασφαλείας. Τότε ο Γιάννης Καλαμαράκης – που εκτελούσε χρέη event coordinator – ανέλαβε τη μεταφορά του site σε νεότερη έκδοση της Joomla, αλλά δεν υπήρξε κάποια ουσιαστική αλλαγή στην παρουσία της σελίδας μας. Κάποια στιγμή, καθώς πλέον είχαν περάσει πολλά χρόνια με την ίδια σελίδα, ζήτησα και πάλι τη βοήθεια του Τάσου ώστε να ξεκινήσουμε τον σχεδιασμό ενός site μοντέρνου, αξιοποιώντας τις νεότερες τεχνολογίες που υπήρχαν για την κατασκευή ιστοσελίδων. Κι έτσι προέκυψε αυτό που βλέπετε σήμερα. Ελπίζω να σας αρέσει.

  • Πες μας λίγα λόγια για τη λειτουργία του teamspeak και τη συνεύρεση των μελών της OAV εκεί, καθώς και για την εκπαίδευση.

      Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας της OAVΓια να είμαι ειλικρινής τα πρώτα χρόνια παρουσίας μου στην OAV δεν έμπαινα στο TS. Όταν το έκανα όμως, διαπίστωσα τι έχανα... Το TS προσφέρει τη δυνατότητα να έρθεις πιο κοντά με τους υπόλοιπους συναδέλφους και δημιουργεί ένα παρεΐστικο κλίμα που είναι κατά τη γνώμη μου ανεκτίμητο. Άλλο να συνομιλείς με κάποιον μόνο μέσω text και chat και άλλο να υπάρχει άμεση επικοινωνία. Επίσης είναι πολύτιμο βοήθημα για τα νεότερα μέλη, καθώς μπορούν να αξιοποιήσουν την εμπειρία των παλαιότερων και να λύσουν τυχόν απορίες που έχουν στα πρώτα τους βήματα. Να σημειώσω εδώ πως δεν είναι αποδεκτό να έρχεται ένας νέος στο χώρο μας και να περιμένει να του μάθουμε τα πάντα από το μηδέν. Πρέπει το νέο μέλος να διαβάσει πρώτα τα προτεινόμενα εγχειρίδια και ύστερα είμαστε στη διάθεσή του να λύσουμε τις όποιες απορίες θα υπάρχουν. Δυστυχώς πολλοί είναι αλλεργικοί στο διάβασμα σε αυτό το hobby.

     Για την εκπαίδευση τι να πω; Νομίζω πως η ικανοποίηση των κατά καιρούς εκπαιδευόμενων μιλάει από μόνη της. Θεωρώ πως ο Γιάννης [Ευαγγελινός] και ο Σπύρος [Ζώης] κάνουν εξαιρετική δουλειά, αφιερώνοντας σημαντικό κομμάτι του ελεύθερου χρόνου τους για να διδάξουν στα νεότερα μέλη (αλλά και στα παλαιότερα πολλές φορές) τις βασικές αρχές της αεροπορίας. Με μεγάλη επιτυχία οφείλω να συμπληρώσω.

  • Τα σχέδια για το μέλλον της OAV;

      Στα άμεσα σχέδια είναι η αναβάθμιση της επιμελητείας σε ένα πιο μοντέρνο design που να ταιριάζει καλύτερα με το υπόλοιπο site. Επίσης θέλουμε να βγάλουμε προς τα έξω περισσότερες πληροφορίες για τους πιλότους. Δεν φαντάζεστε πόσα πράγματα τρέχουν από πίσω αυτή τη στιγμή και τι πληροφορίες υπάρχουν που δεν εμφανίζονται όμως πουθενά. Και είναι κρίμα γιατί ο αρχικός δημιουργός – ο Σπύρος Δήμας – έχει κάνει απίστευτη δουλειά από πίσω, με απίστευτη λεπτομέρεια που είναι αόρατη αυτή τη στιγμή. Αυτό θέλουμε να διορθώσουμε τώρα για να φανεί αυτή η δουλειά και οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά!

     Από εκεί και πέρα έχουμε μια πολύ καλή διοικητική ομάδα που συνεχώς σκέφτεται νέες ιδέες για να βελτιώσει την εμπειρία των πιλότων. Η δική μου δουλειά προσανατολίζεται αυτή την περίοδο περισσότερο στο backend, ώστε να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία προς αυτή την ομάδα, ανάλογα με τις ανάγκες που παρουσιάζονται.

     Πραγματικά πάντως θέλω να ξανατονίσω πως η Ολυμπιακή είναι ο κόσμος της. Τόσο όσοι αφιερώνουν τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους στη διοίκηση, όσο και όσοι πετάνε μαζί μας και κάνουν την Ολυμπιακή μεγάλη. Και πραγματικά θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς για άλλη μια φορά όλους τους συνεργάτες μου στην OAV όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και τους εικονικούς χειριστές που τιμούν με τη συμμετοχή τους την εικονική μας εταιρία.

  • Είσαι από αυτούς που εμβαθύνουν στην ενασχόληση με το flight simulator ή το βλέπεις σαν "παιχνίδι";

      Μάλλον στην πρώτη κατηγορία ανήκω – ίσως σε υπερβολικό βαθμό κάποιες φορές. Στην βιβλιοθήκη μου υπάρχουν όλα τα πραγματικά manual των αεροσκαφών που πετάω τυπωμένα και δεμένα σε τόμους, πλαστικοποιημένα checklist και διάφορα άλλα καλούδια. Να πω μόνο πως μία long haul πτήση – που είναι και οι αγαπημένες μου – μπορεί να έχει έως και 2 ώρες προετοιμασίας πριν την αναχώρηση.

  • Πότε βρέθηκες σε δύσκολη στιγμή πετώντας στο flightsimulator;

      With Concorde at PerthΑν δεν απατώμαι ήταν στο περυσινό F1 World Tour που ξεκινάγαμε από την Αθήνα για το Bahrain ομαδικώς. Πετούσα το Concorde και κάποια στιγμή πάνω από την Κύπρο στα 50,000 πόδια περίπου πετώντας με δύο φορές την ταχύτητα του ήχου έχασα το INS2 και αμέσως έκανε disconnect o αυτόματος. Το να προσπαθείς να πετάξεις ένα αεροσκάφος σχεδιασμένο για τρεις χειριστές μόνος σού είναι πολύ δύσκολο, ειδικά όταν το πετάς στο χέρι σε τόσο μεγάλες ταχύτητες και προσπαθείς να ανοίξεις τα σχετικά panel (που στο Concorde είναι πάρα πολλά) για να διορθώσεις το πρόβλημα. Το αποτέλεσμα ήταν να κλείσω το λάθος INS, το 3, και έτσι να μείνω μόνο με 1. Είχα λοιπόν δύο επιλογές.. να συνεχίσω την πτήση στο χέρι ή να κλείσω. Επέλεξα την εύκολη λύση. Να σημειώσω εδώ πως ο Βασίλης Γκαρτζονίκας σε παρόμοια κατάσταση, πετώντας από Λονδίνο για Νέα Υόρκη συνέχισε την πτήση στο χέρι. Εγώ δεν θα μπορούσα να το κάνω αυτό. Θέλει τεράστια υπομονή και όχι μόνο.

     Αποτέλεσμα του παραπάνω συμβάντος ήταν να κάτσω και να διαβάσω καλύτερα τη λειτουργία των INS στο Concorde σε mix mode, καθώς ανεξάρτητα δεν είναι δύσκολα στην κατανόηση. Όταν όμως δουλεύουν συνδυαστικά γίνεται πιο περίπλοκη η λειτουργία τους.

  • Μπορείς να συγκρίνεις και να προτείνεις στους εικονικούς πιλότους να πετάνε online ή offline;

      Online ασυζητητί! Είναι τελείως διαφορετική η εμπειρία να πετάει κανείς σε ένα χώρο με κίνηση που απαρτίζεται από πραγματικούς ανθρώπους και να έχει ΕΕΚ με τους οποίους να συνδιαλέγεται. Δίνει μια απίστευτη αίσθηση εξομοίωσης πραγματικής πτήσης – ειδικά σε event όπου είναι επανδρωμένες συνήθως όλες οι θέσεις ATC και υπάρχει πολλή κίνηση.

  • Τα θετικά και τα αρνητικά των δυο δικτύων που επιχειρεί η OAV; (VATSIM-IVAO)

      Μόνο θετικά μπορώ να σκεφτώ. Και οι δύο οργανισμοί προσφέρουν στον εικονικό πιλότο το περιβάλλον εξομοίωσης πτήσεων όσο πιο ρεαλιστικά γίνεται. Συνεχώς εξελίσσονται και όλες αυτές οι υπηρεσίες παρέχονται χωρίς κανένα κόστος στα μέλη. Σε προσωπικό επίπεδο υπάρχει πολύ καλή συνεργασία τόσο με τον IVAO Hellas όσο και με το HvACC. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την βοήθεια που μου παρείχαν ο Σταμάτης Χατζόπουλος και ο Σπύρος Γάλλος (ADIR & DIR του Ελληνικού τμήματος του IVAO αντίστοιχα) όταν προσπαθούσαμε να αναγνωρίσουμε την OAV ξανά ως επίσημη VA του IVAO. Παρόλο που δεν γνωριζόμασταν, έκαναν τα πάντα για να βοηθήσουν. Αντίστοιχες εμπειρίες έχουμε και από την πλευρά της VATSIM όπου μας έχουν βοηθήσει στην επίλυση διαφόρων προβλημάτων που αναπόφευκτα προκύπτουν.

  • Πως προβλέπεις ότι μπορεί να εξελιχθεί ο χώρος στην Ελλάδα; Έχει παίξει ρόλο η κρίση στο hobby μας;

     Νομίζω πως θα βοηθούσε η προβολή του hobby μας στα ΜΜΕ και κυρίως στην τηλεόραση. Έχουμε ήδη παρουσία στο internet και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που έχουν εισχωρήσει βαθιά στην κοινωνία μας τα τελευταία χρόνια. Αυτό σίγουρα βοηθάει στο να γίνεται ευρέως γνωστό το flight simming και να μεγαλώνει η κοινότητά μας.

     Ως VA πρέπει να δημιουργούμε ένα περιβάλλον φιλικό απέναντι στους νέους πιλότους και να προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε όσο γίνεται στα πρώτα τους βήματα. Η ποσότητα των πληροφοριών που βομβαρδίζει έναν νέο πιλότο μπορεί να είναι τρομακτική πολλές φορές και να τον κάνει να δειλιάσει. Αυτόν τον πιλότο πρέπει να τον υποστηρίξουμε. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που μπαίνουν στο hobby αντιμετωπίζοντάς το χωρίς καμία σοβαρότητα. Αυτοί πρέπει να αποβάλλονται καθώς δημιουργούν προβλήματα συνήθως στην υπόλοιπη κοινότητα με τη συμπεριφορά τους.

     Όσον αφορά την κρίση, σίγουρα έχει παίξει τον ρόλο της στο hobby μας. Μπορώ να σκεφτώ αρκετούς παλαιότερους συναδέλφους που εξαφανίστηκαν εντελώς ξαφνικά ύστερα από συνεχή παρουσία στο χώρο μας όταν ξεκίνησε η κρίση στην Ελλάδα. Λογικό καθώς όταν αντιμετωπίζεις βιοποριστικά προβλήματα τα hobby είναι το τελευταίο πράγμα που θα σε απασχολήσει.


 

     Πετώντας με το Airbus A346 στο πρώτο F1 World Tour της OAVΚλείνοντας θα ήθελα να επισημάνω πως θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε την εικονική Ολυμπιακή και να την βελτιώνουμε. Παροτρύνουμε τα μέλη μας να μας βοηθήσουν σε αυτό με τις ιδέες και προτάσεις τους, ακόμα και τα παράπονά τους. Κάποιες φορές ίσως να φαίνεται πως καθυστερούμε κάποια πράγματα, αλλά μην ξεχνάτε πως η OAV αναπτύσσεται στον ελεύθερο χρόνο μας και αυτός δεν είναι πάντοτε διαθέσιμος. Να είστε σίγουροι όμως πως όταν δουλεύουμε για την Ολυμπιακή δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό! 

 

     Ευχαριστούμε θερμά τον Μιχάλη για τη κουβέντα μας και ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλα τα μελλοντικά, εικονικά και πραγματικά, σχέδια του!

 

Για το FlightSimmer.GR
  Γιάννης Ευαγγελινός   
  Παναγιώτης Νάστος